1.პროექტის სახელწოდება: უილიამ შექსპირი
2.პროექტის მთავარი იდეა: შექსპირის ბოიგრაფია და მისი სონეტები.
3.პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეები მიიღებენ ინფორმაციას მწერლის შესახებ
4.პროექტის მიზნები: მოსწავლე იგებს მწერლის ბიოგრაფიას;იყენებს ზეპირმეტყველების სათანადო სტრატეგიებს;მოსწავლე მიმართავს წერის სტრატეგიებს;შეადარებს შექსპირის
სონეტების თარგმანებს დედანს. მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ისეთ უნარ-ჩვევებს როგორიცაა ინფორმაციის მოძიება,გადახარისხება და ანალიზი.
5,.მონაწილეთა ასაკი:12 კლასი
6.ვადები/ხანგრძლიობა:ორი კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას:წარმოადგენენ კედლის პლაკატს და პრეზენტაციას მწერლის შესახებ;ასევე შექსპირის
სონეტების თარგმანებს .
8.პროექტის მსვლელობა:მოსწავლეები გაიყოფა სამ ჯგუფად; ერთი ჯგუფი მოიპოვებს ინფორმაციას მწერლის ცხოვრების შესახებ; მეორე ჯგუფი მოიპოვებს ინფორმაციას მისი სონეტებზე და
ამ სონეტების ქართულ ვარიანტებს; მესამე ჯგუფი მოამზადებს კედლის პლაკატს. მოსამზადებელი პერიოდის განმავლობაში მოსწავლეები იღებენ კონსულთაციას მასწავლებლისგან
9.პროექტისათვის საჭირო რესურსები:კომპიუტერი,ინტერნეტი,სახელმძღვანელო,ადამიანური
რესურესბი
10.საგნებთან/საგნობრივ
ჯგუფებთან/ეროვნულ
სასწავლო
გეგმასთან
კავშირი:
ქართული ენა
და ლიტერატურა,ინგლისური ენა.საინფორმაციო ტექნოლოგიები
უცხ.ს.I.29.მოსწავლე იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ
დამოკიდებულებას უცხოენოვანი ქვეყნის კულტურისა და სოციოკულტურის
თავისებურებების მიმართ.
უცხ.ს.I.14. მოსწავლეს
შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას შინაარსის გაგების გასაადვილებლად
უცხ.ს.I.26. მოსწავლეს
შეუძლია სტრატეგიების გამოყენება მეტყველების უნარის გაუმჯობესების მიზნით.
უცხ.ს.II.30. მოსწავლეს შეუძლია
უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., გამოფენა;
სადღესასწაულო სუფრა; ტურისტული ბროშურის შექმნა უცხოელებისთვის და სკოლის
ვებ-გვერდზე განთავსება; დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე ქვეყნის თანატოლთან, რომელიც იმავე ენას სწავლობს და სხვა).
11.სამუშაო ენა:ინგლისური,ქართული
12.პროექტის
ხელმძღვანელი:
ბეკოშვილი ოლია
12.ხელმძღვანელის
ელ–ფოსტა:
0bekoshvili@gmail.com
13.პროექტის
ბლოკი:
სასწავლო
პროექტი
კატეგორია კრიტერიუმი შეფასება
მიღებული ქულა
მომზადების ეტაპი :
მოწესრიგებელია, არ
არის გამოყენებული
ისტ 1 – 3
მოუწესრიგებელია; ისტ
გამოყენებულია მცირე დოზით 4-5
ისტ – ის
გამოყენება ზოგჯერ
შუსაბამოა 6 – 7
კარგად
არის ორგანიზებული.
გამოყენებულია
8-10
ელექტრონული
ცხრილები და
სქემები.
გუნდურ პროექტში მოსწავლეთა
მუშაობის ეტაპი:
ისტი არ არის გამოყენებული 1-3
მოუწესრიგებელია;
ისტ გამოყენებულია
მხოლოდ
ერთი მოსწავლის
მიერ, არ
ჩანს სხვა
მოსწავლეების
ჩართულობა 4-5
მოწესრიგებულია, ისტ
– ის გამოყენება
მრავალფეროვანია,
ზოდჯერ შეუსაბამოა
დავალებასთან
6 – 7
კარგად არის
ორგანიზებული. ჩანს
მოსწავლეების მიერ
სამუშაოთა განაწილება.
8 – 10
პროექტის მუშაობის პროცესისა და შედეგების წარდგენის ეტაპი
ისტ არ
არის გამოყენებული
ან საერთოდ
არ
შეესაბამება დავალებას.
1 – 3
მოუწესრიგებელია; ისტ
გამოყენებულია მცირე
დოზით. არ
აქვს საპრეზენტაციო
ფორმა 4 – 5
მოწესრიგებულია, ისტ-ის
გამოყენება ზოგჯერ
შეუსაბამოა 6 – 7
კარგად არის
ორგანიზებული. გამოყენებულია
საპრეზენტაციო პროგრამა
8 – 10
ქულათა ჯამი
საბოლოო
შეფასება
ქულათა
ჯამი გაყოფილი
3-ზე
რეფლექსია
პროექტის განხორციელების შესახებ
პროექტის დაწყებისთანავე
გამოიკვეთა საინტერესო მომენტი.მოსწავლეებს დიდი ინტერესი გარკვეული ლიტერატურა წაეკითხათ და ინტერნეტში მოეძიებინათ ინფორმაცია შექსპირის
ბიოგრაფიაზე და მის სონეტებზე,რადგან სკოლის სახელმძღვანელოებში მწირი ინფორმაციაა
მოცემული. ვთვლით, რომ განხორციელებული აქტივობების წყალობით შევძელით დასახული
მიზნის მიღწევა. ყველა დაგეგმილი აქტივობა დროულად წარიმართა. პირველ
შეხვედრისას დაიგეგმა საკონტაქტო შეხვედრების გრაფიკი და გონებრივი იერიშის
საშუალებით მოსწავლეებში გამეღვივებინა ინტერესი პროექტის აქტულობის მიმართ.
მოსწავლეებს მიეცათ 2 კვირიანი პერიოდი. ვთვლი, რომ დაწყებისთანავე პროექტი
საინტერესოდ წარიმართა. ასევე პროექტის ძლიერ მომენტად მივიჩნევ კედლის
პლაკატის შემოქმედებითად წარმოჩენას.
მთავარი სარგებელი, რომელიც პროექტის მონაწილეებმა
მიიღეს არის ,რომ გაიღრმავეს ცოდნა უილიამ შექსპირის ბიოგრაფიის და მისი
სონეტების შესახებ,რომელიც საჭიროა, რომ იცოდეს მოსწავლემ,როგორც ინგლისური ენის
შემსწავლელმა.
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებმა ოპტიმისტური განწყობით თავიანთი გულახდილი უკუკავშირი წარმოადგინეს
თუ რომელი მთარგმნელის მიერ უფრო უკეთაა გადმოტანილი ზუსტი თარგმანი
დედანთან.ასევე აღწერეს, თუ რა შეიძინეს და რა გაიგეს ახალი.,გააკეთეს ანალიზი .
No comments:
Post a Comment